Transport si retururi

Dreptul consumatorilor de denuntare unilaterala a contractului 

Va rugam sa va asigurati ca ati verificat specificatiile produsului si compatibilitatea acestuia prin vizitarea paginii producatorului inainte de a-l cumpara. Raporturile comerciale dintre cumparator si Autodiverse.ro (autodiverse.ro) sunt reglementate oficial de Ordonanta Guvernului 130/2000, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta. 

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. 

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:

Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Rambursarea sumei achitate:

Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maximum 14 (paisprezece) zile de la data primiri produsului.

Procedura de retur produse presupune urmatorii pasi:


1. Inregistrare cerere retur produse.
(1.1) Cumparatorul va trimite prin e-mail la adresa contact@autodiverse.ro  o cerere cu subiectul:

- Cerere retur produse comanda nr. ____/_____ (trebuie specificat nr comenzii si data acestuia);
(1.2) In cadrul cererii se vor specifica:

- numar comanda si data emiterii comenzii;

- date cumparator: nume si prenume, adresa de e-mail folosita la inregistrare cont si plasare comanda online pe www.autodiverse.ro ;

- numar factura si data emiterii facturii ce fac dovada achizitionarii produsului/produselor;

- cauzele/motivele care au dus la aplicarea procedurii de retur produs(e) (optional);


(1.3) La acest e-mail se vor atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, aviz de insotire a marfii/AWB;
(1.4) Cererea de retur va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate conform pasului (1.2) sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate (vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e));
(1.5) In maxim 24-48 ore cumparatorul va primi pe e-mail detalii privind aplicarea procedurii de retur.

3. Conditii de retur


Produsul returnat trebuie:

- sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;

- cu toate accesoriile si consumabilele aferente (daca este cazul, inclusiv manuale, cd/dvd-uri, etc);

- fara a reprezenta urme de uzura, modificare sau consum atat in cazul produselor cat si ale accesoriilor sau/si consumabilelor ce insotesc produsele returnate

- cu etichetele de garantie intacte si documentele originale care l-au insotit (factura fiscala, certificat garantie, etc);


4. Constatare si validare acceptare retur produs(e)


(4.1) Dupa sosirea produsului/produselor in locatie, personalul calificat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite se aplica procedura de retur. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de retur emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate (vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e));
(4.2) Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail sau telefonic, in maxim 24-48 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e)

(4.3) Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de retur produs(e).